Veelgestelde vragen

Hoe werkt het?

Huursector.nl brengt alle huurwoningen van in Nederland in kaart. Huursector.nl is dan ook een woningplatform en geen bemiddelaar of makelaar.

Huursector.nl verzamelt het woningaanbod van duizenden makelaars en particuliere verhuurders op één overzichtelijke website. Het afzoeken van tientallen websites is dus niet meer nodig. Het aanbod van huurwoningen en kamers wordt continu uitgebreid en is daarom altijd actueel. Huursector.nl is dan ook een woningplatform en geen makelaar of verhuurder.

Ik zoek een huurhuis, hoe kan ik beginnen?

Met een Huursector.nl account heb je toegang tot het compleetste aanbod van huurwoningen in heel Nederland en krijg je updates van nieuw woningaanbod. Laat weten waar je een woning zoekt en ontvang als eerste het nieuwste woningaanbod per email.

Na je registratie heb je de mogelijkheid om een betaald account te nemen. Met een betaald account kan je direct onbeperkt reageren op huurwoningen, extra informatie vragen aan de aanbieder of bezichtigingen inplannen.

 

Wat zijn mijn kansen bij Huursector.nl?

Huursector.nl is 24/7 bezig om het complete aanbod huurwoningen van in Nederland te verzamelen. Zo maak jij de meeste kans om snel de ideale huurwoning te vinden. Met name in de huurmarkt is dat van groot belang om snel op de hoogte te zijn, gezien de vraag vele malen groter is dan het huuraanbod.

Kun je direct reageren op huurwoningen?

Met een Premium Account kom je in contact met de aanbieders door te reageren. Met een Premium account kun je onbeperkt reageren op aangeboden huurwoningen en bezichtigingen aanvragen. Houd er rekening mee dat het soms even duurt voordat je een reactie ontvangt van een aanbieder. Huursector.nl kan geen invloed uitoefenen op de reactietijd van de aanbieders of de gunning van woningen. Aanbieders zijn niet verplicht om te reageren.

Let wel, dat sommige aanbieders een inschrijfprocedure hanteren om in contact met de verhuurder te kunnen treden. Vanuit de filosofie "meer woningaanbod, meer kans op slagen" worden ook deze woningen via Huursector.nl voor je inzichtelijk gemaakt. Let op, rekent de aanbieder kosten aan u door? In sommige gevallen mag de aanbieder geen kosten rekenen aan u. Lees hier meer over bemiddelingskosten.

Is het aanbod up-to-date?

Doordat huurwoningen soms erg snel al verhuurd worden, nemen wij meerdere maatregelen om het huuraanbod op Huursector.nl up-to-date te houden. Zo werken wij bijvoorbeeld de woningen elk uur bij om de kans op reeds verhuurde woningen in het aanbod drastisch te verlagen.

Wij vragen (particuliere) aanbieders na enige tijd of geplaatst aanbod nog beschikbaar is om zo te voorkomen dat een aanbieder de status vergeet te updaten. Zo voorkomen we dat er verouderd aanbod op de site staat.

Ondanks dat wij continu ons uiterste best doen en onze methoden steeds verder verbeteren en aanscherpen, is het helaas niet altijd waterdicht. Wij zijn immers ook afhankelijk van de aanbieders. Daarom is er ook bij iedere woning een knop beschikbaar om een fout te melden. Als er iets door de programmatuur glipt, kunnen wij het op deze wijze handmatig corrigeren. Lees Hier meer over onze beschikbaarheidscontroles.

Wat is het telefoonnummer van Huursector.nl?

Om te zorgen dat wij efficiënt kunnen communiceren met klanten geven wij er de voorkeur aan, per email te communiceren. Zo kunnen wij de prijzen van Huursector.nl zo laag mogelijk houden.
Wij streven er naar je email binnen één werkdag(maandag-vrijdag) te beantwoorden.

Je kunt contact met ons opnemen middels het contactformulier of door ons een e-mail te sturen via: [email protected]
Houd er rekening meedat Huursector.nl geen specifieke vragen over woningen kan beantwoorden, hiervoor dient u de aanbieder te contacteren.

Ik heb betaald maar mijn account is niet geactiveerd. Wat moet ik doen?

Als je de iDEAL-betaling niet geheel hebt voltooid, kan je je account niet activeren. Kijk daarom eerst je bankrekening na om er zeker van te zijn het geld is afgeschreven.
Is het geld wel afgeschreven van je bankrekening en je kunt niet inloggen, neem dan contact op met ons middels het contactformulier of stuur ons een e-mail via: [email protected]

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij de gegevens van de betaling nodig om de betaling te vinden. De volledige omschrijving, datum en rekeningnummer vanwaar betaald is kunnen daarbij helpen, of een screenshot waar deze gegevens op zichtbaar zijn.

 

Ik heb een huurwoning gevonden. Wat nu?

Wanneer je niet meer op zoek bent naar een woning, dan kun je je uitschrijven van je account. Hiervoor moet je zelf je accounttype wijzigen.. Let er hierbij op dat een Premium Account automatisch wordt voortgezet wanneer je je hiervan niet uitschrijft. U kunt uw account type wijzen op deze pagina.

Hoe zeg ik mijn Premium account op?

Wil je je uitschrijven van het Premium Account?  Na het opzeggen en het verlopen van de termijn van je Premium account zal je account worden omgezet in een gratis account. Je hoeft ons dus niet apart te contacteren om betalingen stop te laten zetten. De onderstaande stappen helpen je op weg om zeker te zijn van een succesvolle uitschrijving van het Premium Account. Log in op je Premium Account. Gebruik hiervoor het e-mailadres waarop je je hebt geregistreerd voor een Premium Account.Ga nadat u ingelogd bent naar de pagina Mijn accounttype. Klik vervolgens op de knop Wijzigen. . Volg de aanwijzingen op het scherm. Je hebt een e-mail ontvangen van Huursector.nl die je uitschrijving bevestigd met een uniek ID. Hiermee hoef je niets te doen. Bij opzegging dient wel rekening gehouden met een opzegtermijn van dertig dagen voor het einde van de dan actuele looptijd.  Geen bevestiging ontvangen? neem dan contact op per email met de klantenservice.

Ook kun je ons een e-mail sturen, dan maken wij het voor je in orde. In vrijwel alle gevallen handelen wij e-mails af binnen één (werk)dag, vaak zelfs dezelfde dag nog.
Wanneer je betaalde account wordt omgezet in een gratis account, ontvang je (automatisch) een e-mailbericht ter bevestiging. 

Heb je jouw nieuwe huurwoning gevonden of heb je een andere reden dat je niet meer gebruik wenst te maken van je Premium account, kun je dus direct op elk gewenst moment de verlenging uitzetten vanuit jouw account.

 

Waar kan ik klachten melden?

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Desondanks kan het echter helaas toch voorkomen dat we niet iedereen naar volledige tevredenheid kunnen helpen.

Wanneer je een klacht hebt, willen wij deze uiteraard zo goed mogelijk afhandelen. Voordat je de klacht indient, is het daarom van groot belang om de informatie op deze pagina te lezen.
Hier staat tevens toegelicht hoe je een klacht kunt indienen die wij in behandeling kunnen nemen.

Werkt Huursector met wachtlijsten of loting?

Nee, er is geen sprake van wachtlijsten of loting op Huursector.nl , door te reageren op een huurwoning kom je direct in contact met de betreffende aanbieder. Het is wel mogelijk dat een aanbieder een eigen inschrijfprocedure hanteert.

Vervolgens kan de verhuurder contact met je opnemen en je mogelijk uitnodigen voor een bezichtiging.
Het aanbod op Huursector.nl is niet in het beheer van ons, wij zijn geen woningcorporatie/verhuurder of bemiddelaar.